Dvotaktni dizel motori

Kada je MAN (Njemačka) početkom osamdesetih godina prošlog stoljeća kupio B&W Diesel (Danska) nastao je MAN - B&W. TDM je počeo s proizvodnjom pod ovom licencom koja danas predstavlja vodećeg svjetskog proizvođača dvotaktnih brodskih mototra (preko 70% svjetskog tržaišta). Glavni proizvod (oko 80%proizvodnje) je i dalje glavni i pomočni brodsko motor. Tipovi dvotaktnih motora su MC serije s promjerima cilindra 260-700 mmm i snagama 1280 kW - 24880 kW. Godišnja proizvodnja je 10 dvotaktnih i 30 četverotaktnih motora, a do danas je proizvedeno 145 dvotaktnih i 258 četverotaktnih motora. Dvotaktni dizel motori po licenci MAN-BW-a tipa MC, MC-C, ME-B kao i najmanji G motori s promjerima cilindra  od 260-700 mm,izlaznih snaga od 1260kW do 24880kW. Primjenjivi su kao porivni motori za velike teretne brodove i na stacionarna postrojenja za proizvodnju električne energije u okviru kompletnih kogeneracijskih sustava, a mogu koristiti različite tipove goriva kao dizel, plin, dvojno gorivo: plin-dizel, palmino ulje i sl. Razvoj L- MC motora potaknut je energetskom krizom 70-tih godina prošlog stoljeća s ciljem smanjenja potrošnje goriva. Karakteristike MC serije su povećanje stapaja i povećanje maksimalnog pritiska, gdje obadva čimbenika imaju pozitivan utjecaj na ekonomiju goriva. Novi tipovi K-MC namjenjeni su za velike snage ( kontejnerski brodovi ),a S-MC sa velikim stapajem i malenim brojem okretaja prvenstveno za tankere. Smanjeni potrošak goriva, mali broj okretaja propelera, fleksibilnost izbora motora i njihove prilagodbe tipu broda i povećanje pouzdanosti doveli su do toga da su MC motori danas najzastupljeniji na tržištu dvotaktnih motora i pokrivaju preko 70% svjetskog tržišta.

More in this category: « Postrojenja sa dizel motorima
You are here